Sorry Polsko, wybacz mi!


Gdyby była wojna byłabym spokojna
Nareszcie spokojna wreszcie byłabym
Nie musiałabym wybierać
Ani myśleć, jak tu żyć
Tylko być, tylko być
Po kanałach z karabinem nie biegałabym
Nie oddałabym ci, Polsko
Ani jednej kropli krwi
Sorry Polsko, sorry, Polsko
Sorry Polsko, wybacz mi!
Wystarczająco, przerażająco jest żyć
Płacę abonament i za bilet płacę
Chodzę na wybory, nie jeżdżę na gapę
Tylko nie każ mi umierać
Tylko nie każ, nie każ mi
Nie każ walczyć, nie każ ginąć
Nie chciej, Polsko, mojej krwi
Lepszy żywy obywatel, niż martwy bohater!

Słowa z płyty "Jezus Maria Peszek" najlepiej oddają mój obecny nastrój. Niestety jestem obywatelem tego kraju. Kraju, w którym władza kłamie, kradnie i manipuluje opinią publiczną. Kraju, w którym rządzi Ojciec Rydzyk i jego mafia moherowych beretów. Tak. Postanowiłem ostro wypowiedzieć się o moim wspaniałym kraju. Tak! w ten jakże błazeński dzień - dzień 11 listopada. Dzień w którym zaczęły się rozbiory Śląska.

Wyszli ludzie na ulice i świętują... Co świętują? Jedni sami nie wiedzą... Inni chcą uczestniczyć w zadymie. Jedynie garstka chce oddać cześć tym, którzy walczyli o niepodległą Polskę. Jednak jest to zaledwie mała garstka, bardzo mała.  

Sorry Polsko, wybacz mi. Jestem Ślązakiem, a nie Polakiem. Jednym z 3000 Ślązaków żyjących na Dolnym Śląsku. Podaję dane nieoficjalne Narodowego Spisu Powszechnego. Z tych 3000, tysiąc podało tylko narodowość Śląską. jest to 10 - 30 razy więcej, niż w poprzednim spisie. W następnym spisie będzie nas jeszcze więcej. 

Jak trudno jest patrzeć na kraj, który zdewastował cały Śląsk... Jak trudno spojrzeć w oczy ludziom, którzy tak krytycznie wypowiadają się o górnikach... Jak trudno pogodzić się z tym, że Polska niszczy Śląsk i jego mieszkańców.  Farmazony?  Niczym niepoparte fakty?  Za mało mam dzisiaj sił, aby opisywać i podawać konkretne przykłady. Sporo ich już podałem na blogu.
  
Dlaczego język Śląski nie może zostać "zalegalizowany"? Dlaczego są takie problemy z legalizacją narodu Śląskiego? 

Jeśli dostaje się tyle razy po twarzy, nie sposób kochać tego kraju. Sorry Polsko, wybacz mi. 

W wieku 30 lat nie mam nic do zaoferowania temu krajowi, gdyż ten kraj nie ma nic do zaoferowania mi. Codzienne rozgoryczenie, afery, nieudolność władzy, obelgi i kłamstwa.... Taka rzeczywistość nie sprzyja miłości narodowej. 

Jak lider opozycji.... Jak może się on wypowiadać o prokuraturze, prezydencie i innych organach władzy... w sposób, który jest właściwy poziomowi podwórkowemu.... Ja się pytam: Czy Pan Kaczyński oglądał gratulacje przegranego kandydata na prezydenta USA dla swojego rywala?  Tak! Tam jest demokracja! Kultura i odpowiedni poziom. A w Polsce jest chamstwo i tylko chamstwo. Tak negatywnie wypowiadano się o poziomie Leppera. Kaczyński i jego kolesie (Macierewicz, ten młody pacan, który myśli, że pozjadał wszystkie rozumy - jak mu tam? - Hofman :)..... Ręce opadają.... Sorry Polsko - wybacz mi. 

Ja sobie tutaj, na prywatnym blogu mogę pozwolić na taki, czy inny język. Mogę też pisać niegramatycznie :)    

Afera goni aferę... Komisja komisję... Katastrofa katastrofę... Ileż można słuchać o Smoleńsku? Ileż można ?!!!!! Tak ma wyglądać mój ukochany kraj? Zamach Smoleński????!!!? Ludzie! czy ja mieszkam w kraju wariatów? 

Macierewicza powinno się odstrzelić :) Kolejny Hofman. Generalnie PiS powinno się zdelegalizować:) Ot - moja genialna recepta:) A co! Pośmiać się z pacanów nie można? :) Choć raz w roku. 

Coraz mniej mnie to obchodzi - na szczęście. 

Być może mój niepodległy, ukochany i wymarzony Śląsk jest jakąś odskocznią, krainą marzeń - odbiciem lustrzanym tego chorego kraju. Być może... Nie zmienia to jednak faktu, że w Polska jest źle. Mój wymarzony Śląsk nie jest idealny :) Ale na pewno lepszy od Polski. 
Skąd moje przypuszczenia?  Wystarczy popatrzeć na historię Polski i Śląska. 

Katalonia dąży do niepodległości, Szkocja już jest o krok... Europa regionów, nie państw, zbliża się małymi krokami. 

Śląsk potrzebuje jedności. 

Śląsk potrzebuje konsolidacji.

Śląsk potrzebuje większej niezależności. 

Nie oddam Ci Polsko ani jednej kropli krwi!

Wystarczająco, przerażająco jest w tym kraju żyć!



I tym oto optymistycznym pożegnaniem kończę ten wspaniały wpis :)  To chyba ta pogoda na mnie tak działa :) 

10 komentarzy:

  1. Mocne słowa jak na gorola.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gorolem nie jestem. Urodziłem się na Śląsku - w jego centrum. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic dodać nic ująć. Mógłbym się podpisać pod tym listem. Nigdy nie byłem dumny z Polski i bycia Polakiem za to Ślązakiem TAK. Jestem dumny z Wrocławia i śląskiej ziemi. Najbardziej jednak mnie boli słaba tożsamość Dolnego Śląska. Zachodnią część Śląska trzeba zresilezjanizować. Jednym z największych grzechów jest powtarzanie i wpajanie ludziom mitu o napływowej ludności przez co autochtoni nie mogą nabrać więzi ze swą śląską Ojczyzną. Znam Dolnoślązaków którzy od 2,3 pokoleń zamieszkują Śląsk i nadal uważają się za ludność napływową bo wpaja się im się to z zewsząd!

    Wrocławianin

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedyne kim jesteś to głupim gówniarzem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy to są słowa samokrytyki, czy wypowiedź członka Młodzieży Wszechpolskiej... Postanowiłem opublikować ten komentarz zgodnie z zasadą " publikuję wszystkie komentarze". W internecie należy ANONIMOWO zwyzywać kogoś, kto reprezentuje inne poglądy:) Może się Pan/Pani podpisze z imienia i nazwiska. No cóż... apel pozostanie apelem:) No to pozostaje tylko Panu/Pani (gówniarzowi/gówniarze) pobawić się w piaskownicy z moją córą...
      A tak poważnie, to na moje poważne oskarżenia pod adresem Polski przydałoby się podać kontrargumenty + imię i nazwisko:) Daję możliwość publikacji anonimowych tylko dlatego, żeby więcej ludzi mogło się podpisać. No ale wisy typu "Jedyne kim jesteś to głupim gówniarzem" świadczą o poziomie wpisującego, a nie moim :)

      Pozdrawiam serdecznie wszystkich mieszkańców Śląska (od Zielonej Góry i Świebodzina po Katowice)

      Usuń
  5. Oj, autorze... błądzić jest rzeczą ludzką. Widzę, że Twoim podstawowym problemem nie jest chyba Śląsk ani żadna inna kraina tylko PIS, Kaczyński, Rydzyk i jego - jak to ująłeś - "mafia moherowych beretów". Nie wiem, czy się orientujesz, ale PIS nie rządzi Polską już od dobrych kilku lat. Teraz miłościwie nam panuje konsorcjum Donald-Angela, a więc poniekąd - jak można wywnioskować z innych Twoich postów - Twoi "krajanie". Potraktuj to jak promyk dobrej nadziei w swej "słusznej sprawie" i nie bądź taki przerażony życiem w kraju, który przez 30 lat Cię tylko gnębił, głodził, ba - nawet czytać i pisać nie nauczył... Tak na marginesie - albo potwierdź, że masz na nazwisko Silesian, albo nie każ się innym przedstawiać. I puść sobie znowu płytę czerwonej Marii P. - wszak czerwoni zrobili dla Śląska najwięcej dobrego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Oj anonimowy autorze, widzę że Twoim podstawowym problemem jest niezrozumienie faktu, że problemów można mieć kilka i można je łączyć.
      2. PiS rządzi przez innych a moherowe poglądy dominują. W XXI w. Zamiast kultu nauki, rozumi i rozsądku mamy kult głupoty, wróżek i niczym niepotwierdzonego belkotu. Ot dla przykładu katastrofa smolenska czy cud JPII. Średniowiecze pełna gębą. !
      3. Odnośnie pisania. Dobrze że czytać nauczył. A Pana podstawowych praw naukowych widocznie nie nauczył skoro średniowieczne księgi Pan promować raczy:) Ba ! Księgi spisane w Babilonie! Polecam książkę Life Ratched Pettera M Hoffmanna (to nie wujek słynnego i irytujacego mnie mohera).
      Ostry, antypolski języka się Panu nie podoba. Wam humanistom tylko piękna polszczyzną w głowie. Zapominacie, że najważniejsze są fakty. Mogę sobie pisać łamania polskim, połączonym z czeskim, ważne żeby dało się to zrozumieć. Wy, humaniści, jak nie macie się czego czepić, to czepiacie się poprawności językowej. Szkoda, bo konstruktywne krytyka to podstawa, a z Pana strony jej brak w mojej ocenie.
      4. Ja, w przeciwieństwie do Pana przedstawiam się w internecie pełnym imieniem i nazwiskiem. Pan raczy być tylko kolejnym, anonimowym użytkownikiem starającym się storpedować moje poglądy.
      5. Czerwoni zrobili tyle samo dla Śląska, cóż biało czerwoni!
      A lewakiem tez nie jestem. Jestem przeciwny aborcji, bo dla mnie to zabijanie niewinnych dzieci. Jako genetyk i ewolucjonista nie mogę przyjąć kontrargumentacji z lewej strony. Jestem tez przeciwny wychowywaniu dzieci przez związki homoseksualne. Natura nie po to wyksztalcila płcie, żeby człowiek podważał sensownych ich wykształcenia.

      Tak na koniec, to myślę, że za bardzo Pan spogląda w skrajną stronę poglądów. Większość ludzi ma poglądy gdzieś pośrodku. Ja po prostu nie toleruję skrajnie narodowściowych poglądów, bo dla mnie są prymitywne.
      Różnice miedzy ludźmi znaleźć nie trudno. Żydzi, Murzyni, Azjaci, blondynki, kobiety, kaleki, starsi, geje - kto następny? Ludzie boja się inności, dlatego starają się tą inność tępić, co dla mnie jest zachowaniem prymitywnym. Z genetycznego punktu widzenia, ja i Pan możemy mieć wiecej różnic niż ja i Kali z Botswany. Potwierdziły to badania. Chińczycy. Aby podkreślić swoją unikalność, próbowali dowieść (z marnym skutkiem), że pochodzą od azjatyckiego podgatunku Homo erectus. Każdy chce być wyjątkowy, a prawda jest taka, ze nawet Pigmeje, tak od nas odmienni, należą do tego samego gatunku.
      Narodowcy jakoś o tym zapominają i sięgając po argument boga, uzurpuką sobie prawo do decydowania co jest dobre, a co nie, co nam wolno, a co nie.
      Ja natomiast kieruję się rozumem, rozsądkiem i postępem a nie zabobonami i starymi księgami.

      I na koniec proszę pamiętać, ze pisać można z telefonu, albo tablettu, co przekładać się może na formę wypowiedzi.
      Pozdrawiam i zachęcam do poznania świata, a nie przyjmowania go takim, jak ktoś opisał w książce sprzed 3 tysięcy lat. Ktoś, kto miał problem (między innymi) ze zgniataniem jąder:) polecam lekturę Księgi Wyjścia:)

      Usuń
  6. Czepiasz się Adrianie piosenki Peszek jak pijany płotu - a płot zmurszały. Peszek nie odda Polsce ani jednej kropli krwi bo kocha zaszyć się w kąciku i przeczekać. Ty nie oddasz z zaślepienia - nie widzisz że Polską rządzą twoi pobratymcy - wnukowie dziadków z Wehrmachtu. I lepiej uzupełnij swoją erudycję bo jak na razie twoje pisanie to bełkot.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki konstruktywnej krytyce można zmienić coś w tym kraju. Myślę, że kilka wpisów w tym blogu może zostać określonych jako konstruktywna krytyka sytuacji na Śląsku i w Polsce. Jeszcze nie zdarzyło się, aby erudycja zmieniła bieg historii, a mój blog ma zamiar zwrócić uwagę na pewne patologie w relacjach Śląsk-Polska. A dziadek niestety w Werhmachcie nie służył. Pozdrawiam serdecznie i widzę, że tematyka Ślaska Pana interesuje, skoro Pan tu zawitał.

      Usuń
    2. Trzeba zmienić wiele w tym kraju tylko mamy partiokrację i wszędobylskich działaczy partyjnych.

      Usuń